Tuesday, June 23, 2009

Have haves

En tidligere biskop - Hans Växby - har lært os, at livet er som haven; passer man den ikke, går det galt. Gør man ingen ting, så vokser det hele vildt, gror til og bliver umuligt. Livet er en opgave, som haven er det. I Højsangen i Bibelen står der smukke ting om den indre have: "En lukket have er du, min søster, min brud, en lukket have, en forseglet kilde" Og den have arbejder jeg gerne i. Jeg ved, at mange nyder at arbejde også i deres håndgribelige haver. De slapper af med arbejdet. Sådan har jeg aldrig haft det. Jeg nyder at være ude - at læse og spise i haven. Og jeg holder af at se andres fine haver, både køkkenhaver og blomsterbede. I dag har Jørgen klippet hæk. Præsteboligen ligger på en hjørnegrund med tilhørende elmehæk. Det tager 4- 5 timer at ordne hækken, og det skal jo gøres inden Skt. Hans-aften. Som er i morgen! Klipper han for tidligt, skal det måske gøres 3 gange på en frodig sommer. Vi har ellers en nem have. Med græsplæne og buske men ingen blomster. Jeg har krukker med lidt blomster og krydderurter. Hvis krydderurterne får lov at stå - ja, så blomster de også. Vidste du måske, at salvie er så fin i blomst?
Posted by Picasa

3 comments:

Anne Thompson said...

Og vidste du at rosmarin er rigtig flot i blomst? Den har jeg set for første gang i år og blev glædeligt overrasket!

Lina Gaarde said...

..og vidste du måske at skvalderkål også er flot i blomst?

Tro Håb og Kærlighed said...

Tak for oplysningerne - jeg ser, at tålmodighed bærer, ikke frugt men blomst :-)