Sunday, June 14, 2009

Bibelens perler


Kristuskransen har fulgt mig dag og nat gennem 6 år. Den første købte jeg i Vadstena. Den var af træ. Jeg købte den i en sommerferie, og sagde til Jørgen, at hvis jeg blev glad for den, ville jeg ønske, at han gav mig en i sten til jul. Sådan blev det. I stedet for "Gud-messing-perlen" har jeg en guld-perle købt for penge, jeg fik til et jubilæum. Jeg har holdt mange retræter over perlerne i kransen, og vi har solgt mange, mange Kristuskranse i kirken. Gennem de sidste 3 år har vi i kirken haft en lille gruppe, der er mødtes om en bog, hvori vi læser små stykker. Vi lytter til lidt musik og sidder til sidst 5 - 10 minutter i stilhed. To gange har vi gennemgået bogen "Væven", som er skrevet af biskop Martin Lönnebo - manden, der også har sammensat "Kristuskransen". Efter sommer begynder vi læsning af bogen "Bibelens perler", som er bygget op over Bibelen og Kristuskransen. Forhåbentlig er der mange, som har lyst til at være med. Jeg glæder mig allerede.

2 comments:

pastorns Ingridienser said...

Frälsarkransen betyder väldigt mycket för mig också. Inte bara det att den är en hjälp i mitt andaktsliv utan den finns ju där hela tiden- att få greppa om en pärla, i glädjens, förtvivlans eller smärtans stund är en enkel men bra bön. Dessutom händer det att människor på stan, i affärer frågar mig "Vad är det du har där?" och så blir det ett utmärkt sätt att få tala om sin tro..

Tro Håb og Kærlighed said...

Da jeg landede i Kastrup efter Caminovandringen, sad jeg og spiste sammen med en kvinde, der bar en Kristuskrans. Ret pussigt, for det er sjældent at se dem uden for de almindelige kirkecirkler.