Tuesday, June 30, 2009

O, Gud ske lov!



Selvom Strandby havn også er stedet for fritid og sejlbåde, er det stadig først af alt et sted, hvorfra der fiskes og forarbejdes fisk. Dertil skal bruges mange hænder.
Havnen har gennem generationer givet mad på bordet - og i en periode ligefrem også velstand - til mange familier.
Hvordan det vil gå fremover, er der ingen der ved. Gode folk arbejder med de forskellige muligheder. Men et er sikkert: "Føden og klæden nok du får af ham i morgen som i går, og når hans sol for dig går ned, arver du al hans herlighed!"

2 comments:

Louise Aaen said...

ja, jeg forestiller mig, at det blir nødvendigt, at mine børn skal lære nogle nye gloser som fx fiskekutter istedet for færge og... ja jeg jeg får nok også brug for at lære nogle, når vi kommer til Strandby

Tro Håb og Kærlighed said...

I er så velkomne! Og I skal nok lære det. Måske luskefar kan begynde at terpe gloser?