Monday, February 18, 2008

Frændedåb og fødselsdag

Vi har festet i familien denne weekend. Malika og Peter fik døbt deres dejlige søn Albert. Farfar Finn sørgede for selve dåben. Jeg holder meget af vores dåbsritual, hvor vi bland andet siger: "Menigheden betros den ansvarsfulde tjeneste at omslutte barnet med trofast forbøn og omsorg og at vise vejen til Kristus. Påkald derfor Gud vor Far og bed ham om, at han, som har genløst alle mennesker ved sin elskede Søns blod, vil give Albert, som nu skal døbes med vand, at han også må blive døbt med Helligånden."
Og i en af bønnerne lyder det: "Nådige Gud, alle mennesker Fader! Beskyt og bevar Albert som dit barn gennem hele livet. Led ham ad dine veje fri af fristelser og farer, og gør ham til medskaber på sit eget liv...."
Efter kirke var der fest med dejlig mad i rigelige mængder og masser af fine gaver til det søde barn.
Vi havde også en anden grund til at feste. Om lørdagen var vi alle samlede for at fejre Emma, min svigermor, som havde fødselsdag. Her sidder hun sammen med Poul, som hun har været gift med i snart 59 år. Sammen har de 4 børn, 4 svigerbørn, 11 børnebørn og 4 oldebørn, hvoraf Albert er den yngste.
"Menneskets liv er som græsset, det blomstrer som markens blomster; når vinden blæser over det, er det ikke mere. Men Herrens troskab varer fra evighed til evighed mod dem, der frygter ham, og hans retfærdighed mod børnenes børn, mod dem, der holder hans pagt og husker hans bud og følger dem." Salme 103: 15 - 18
Posted by Picasa

1 comment:

Hr. og Fru Danmark said...

Det har været en rigtig dejlig weekend og søndag var en helt speciel dag. Jeg havde ikke regnet med at blive helt rørt under dåben. Da Finn viste ham fra for menigheden, var det tæt på, at jeg råbte til ham, at han skulle komme tilbage med mit barn for jeg måtte bare holde ham og rose ham for han klarede det bare så flot!