Sunday, January 13, 2008

Jesu hjerte er ikke af sten!


I dag har vi haft kirkevandring. Dvs. vi fejrer gudstjeneste sammen med den lutherske kirke. Vi begyndte i år hos os med salmer, bønner og prædiken. Derefter gik vi i fakkeltog til Folkekirken, hvor vi havde flere bønner og afslutningsvis fejrede nadver. Til sidst var der varm suppe i Missionshuset.


Som afslutning på min prædiken læste jeg følgende bøn. Jeg har fundet den på en svensk blog og finder den meget fin her ved nytårstide:


>>Jeg skænker dig – og vier til dig, vor Herres Jesu Kristi Hellige Hjerte, min person, mit liv, mine gerninger, mine besværligheder og lidelser, for at i al fremtid og med alt hvad jeg er og ejer kun at ære, elske og herliggøre Dig.
Det er min faste beslutning helt at tilhøre Dig, at gøre alt af kærlighed til Dig og af hele mit hjerte afholde mig fra alt ondt. Jeg vælger derfor Dig som mål for min kærlighed, til min livs beskytter, til garanten for min frelse, til hjælp mod min svaghed, til godtgørelse for alle mine synder og til en sikker tilflugt i min sidste time.
Hellige Hjerte, fuld af godhed og mildhed, vær mit forsvar hos Gud, den Himmelske Far, og tag hans vredes retfærdige straf fra mig.
Hellige Hjerte, fuld af kærlighed til Dig sætter jeg alt mit håb. Jeg frygter for min svage og syndige vilje men sætter alt mit håb til Din godhed. Udslet derfor alt i mig som er Dig imod.
Må din rene kærlighed gennemtrænge mit hjerte, så jeg aldrig glemmer Dig eller skilles fra Dig.
For Din uendelige godheds skyld beder jeg Dig, skriv mit navn i Dit hjerte, for jeg vil at hele min lykke og min ære skal være at leve og dø i din tjeneste. Amen<<
Margareta Maria Alacoque (1647 – 90), fransk nonne

No comments: