Sunday, May 27, 2007

GLÆDELIG PINSE!


Kom sande lys, kom evige liv, kom usynlige hemmelighed!
Kom herlighed uden navn!
Kom du uudsigelige!
Kom du evige glæde, kom du lys der aldrig svinder!
Kom du som er ventet af alle ulykkelige
Kom du som alene går til de ensomme
og ensom er jeg, som du ser!
Kom du som er blevet min længsel –
du har gjort, at jeg altid længes efter dig.
Kom min Ånd og mit liv!
Kom min glæde og ære,
min blivende trøst!
Jeg takker dig fordi du for mig er blevet
dag uden aften,
sol uden solnedgang,
for du har intet sted, du kan skjule dig,
du har aldrig skjult dig for nogen,
men vi skjuler os for dig.
Men hvor skulle du skjule dig -
du som fylder verdensaltet.
Amen
Symeon den nye teolog (ca. 960 – 1040)
Bøn nr. 729 i Salmer & Sange
PS. Giv dig tid til at læse David Kvebæks Pinse-hilsen,
PPS. Pinse-billedet er af Sieger Köder, det hedder:
"...og jeg vil udgydde min Ånd!"

2 comments:

David Kvebæk said...

Kjære Charlotte. Takk for oppmuntrende kommentarer. Jeg er stadig innom bloggen din for å se etter nye posts. Du har en litt mystisk, og spennende template, og en rik stoffvariasjon og en spredning av bilder som er en modig blogger verdig.
Det skjer masse hygggelig her nå. Og når min hjemmesiden kommer opp å gå, vil du bli godt orientert om "alle mine krøller". Jeg har et barns skapertrrang og uttrykksglede, men det har sannelig også du. Alle gode hilsner. David.

Christian said...

Kære Charlotte! Vi kunne ikke ikke have fået en bedre præst end dig til at vi os pinselørdag. Normaltvis - så er det måske således det unge mennesker siger om rockstjerner - men kære Charlotte - vi elsker dig! - og gennem dig strømmer al kærlighed fra Gud. Det har vi oplevet. Så stærkt at selv én af de ikke-troende, der var med til vielsen, følgende har skrevet til os: "Husk at kærligheden er jeres fælles key word, ikke mindst overfor vor gud, jeg er overbevist om, at metodistkirken bør have landets respekt, jeg er meget begejstret for den oplevelse, jeres altomfavnenede indstilling til mennesket, som beror på kærlighed og samhørighed!