Tuesday, March 24, 2015

To givende døgn

 Jeg har tilbragt de seneste to døgn på den katolske stiftsgård udenfor Stockholm. Stiftet havde indbudt Equmeniakyrkan til en samtale om fælles interesser. Vi var to mænd og to kvinder fra hver af de to kirker. Det var spædende at høre om de forskellige problemstillinger vi har - vores kirke er ny, deres er gammel. Indvandrerne betyder udfordringer men også stor tilgang - specielt til den katolske kirke.
 Sammen bad vi tidebønner og delte fællesskab.
Turen hjem foregik i tog - det var forsinket, så jeg var først hjemme klokken lidt over 20. Husbond, som jeg ikke har set siden mandag, er til møde i kirken. I morgen flyver han til Finland og jeg tager toget til Helsingborg. Nå - men i næste uge er det Påske, og så bliver der tid til at være sammen.

4 comments:

Lene said...

God tur til jer begge to, jeg glæder mig over at I får tid til at være sammen i Påsken :-)

Tro Håb og Kærlighed said...

Lene - tak, ja de her uger blev lidt for pakkede.

Madame said...

Dejligt at I kan se frem til en påske, hvor I kan være sammen!

Tro Håb og Kærlighed said...

Madame - ja, det glæder vi os til!