Saturday, January 17, 2015

Spændende uge på Spa hotel

Metodistbiskop William Willimore tv, introduceres af kirkeleder Lasse Svensson
 Søndag kørte jeg til Nävlinge for at være med til at indsætte deres nye præst Karen Andersson. Det blev en meget fin dag. Karen har jeg fulgt fra hendes sidste år på THS, i Bromma ved Stockholm hvor de fleste af vore nye præster i Equmeniakyrkan uddannes. Hun kunne ikke begynde i menigheden i august, som hendes studiekammerater da hun og hendes familie havde sagt ja til at være ledere af et hold unge, som var på missions-opgave i Congo i 3 måneder. Det blev en barsk omgang, men nu er familien på plads i de dybe skånske skove, og menigheden tog imod hendes tjeneste med stor glæde. - Dagen efter kørte hun og jeg nordpå til Sunne, hvor vores kirke har haft personaledage for alle ansatte - knapt 400 havde valgt at deltage. Vi var på Selma Spa hotel, hvilket betød mulighed for at pleje sin krop ind imellem alle de gode ting, der foregik for ånd og hoved.
 Der var gudstjenester og foredrag, samtaler, tidebønner, dejlig mad film, bogsalg, og workshops. Jeg glæder mig over min nye kirke og de mange dejlige mennesker, jeg efterhånden lærer at kende.
 Torsdag eftermiddag og aften blev brugt til at køre hjem igen - først i sne og så i regn. Det var så godt at komme hjem! Jeg nyder min familie, vores hjem og byen, vi bor i. Lige nu nyder vi en  julegave fra sønnerne: Netflix, hvorpå vi ser Hobbitten.
 I eftermiddags var husbond og jeg ude i det gode vejr. Vi gik en tur rundt om Lyngby sø - dejligt med en ordentlig anlagt sti midt i alt det bløde mosejord.
I morgen går turen igen til Skåne. Jeg skal indsætte en præst, Pelle Martinsson i Ljungkyrkan i Höllviken. Igen en dejlig søndag i RegionSyd i Equmeniakyrkan!

2 comments:

Madame said...

Så mange spændende oplevelser du har haft! Jeg holder også meget af turen rundt om Lyngby Sø - det er en af mine yndlingstraveture.

Tro Håb og Kærlighed said...

Madame - ja der sker meget spændende!