Thursday, June 27, 2013

Guldet skal til Skive

Tegnet hedder denne figur, som er belagt med 800 stk. bladguld.
Tak til Sonja, som kunne fortælle, hvor maler Møllers guldbelagte træ skal hen. Det er stjerner, og når jeg ser helhedsbilledet genkender jeg også "armene", som de skal sættes fast på, de stod også bag malerværkstedet. Du kan læse om nettop denne figur, "Tegnet" HER
Se alle stjernerne - flere af dem er "hinandens modsætninger" på dette link: Skives 11 stjerner. Eller tag en tur til Skive og se dem i virkeligheden.

6 comments:

Rasmine said...

For cirka 15 år siden var jeg på cykeltur fra Hvidovre til Skagen, og på vejen var jeg inden om Skive, hvor jeg aldrig havde været før. Det var en rigtig god oplevelse, men af helt andre grunde end byens udseende, som jeg fandt mildt sagt ikke særlig spændende. På den anden side er det jo ikke udseendet, det drejer sig om. Ikke desto mindre tror jeg, at tiden er kommet til at gentage turen, for der må være andre steder, der har fået nye, spændende ting at se!

Lene said...

Og jeg tog turen rundt til dem alle, da min mor lå på hospice og min datter samtidig var på Krabbesholm højskole :-) De er så udtryksfulde alle sammen.

Madame said...

Det er meget smukt at se skulpturen Tegnet på dit øverste billede! Tænk at den er belagt med 800 stykker bladguld. Det var spændende at læse om skulpturen på dit link.

Tro Håb og Kærlighed said...

Rasmine - Det var da noget af en cykeltur! Jeg kan ikke sige, at Skive er et sted, jeg har været ofte:-)

Tro Håb og Kærlighed said...

Lene - det lyder som en ting at gøre, når du nu var på de kanter!

Tro Håb og Kærlighed said...

Madame - ja, det er pillearbejde, med alle de små stykker guld!