Tuesday, November 27, 2012

Værsågod: Årets julekalender til børn og voksne



Metodistkirken har en herlig børne-medarbejder, Maria Bræstrup Aaskov. Hun har lavet en julekalender på internettet, som fortæller om den kristne jul. Værsgo - her ligger den, klar til at begynde på lørdag d. 1. december: http://www.rejsen-til-betlehem.dk/

Maria skriver om kalenderen: "Så er der ikke længe til at kalenderen siger december, og den egentlige nedtælling til julen begynder! December er lig med julekalendere af chokolade og i Tv, men i år kan børnene også følge med i en julekalender MBUF står bag – kreativ forkyndelse af Evangeliet.

Rejsen til Betlehem er en anderledes julekalender. Børnene inviteres med på rejse ned gennem Israel, med Betlehem som mål, hvor Jesu fødselsdag skal fejres 24 december – børnene besøger et nyt sted/by eller område hver dag og der er en tekst at læse/få læst højt, en bøn at bede og en lille udfordring eller opgave om man vil."

6 comments:

Lene said...

Super god ide, hatten af for jeres gode medarbejder :-)

Tro Håb og Kærlighed said...

Lene - ja, jeg glæder mig til at følge med!

Rasmine said...

Jeg synes også, det er en rigtig god idé - og den er vel ikke forbudt for voksne :-)

Madame said...

Sikke et fantastisk initiativ! Jeg glæder mig til at følge med fra 1. december.

Tro Håb og Kærlighed said...

Rasmine - den er helt klart også for juleglade voksne!

Tro Håb og Kærlighed said...

Madame - det gør jeg også! Hyggeligt, at du vil følge med.