Sunday, January 4, 2009

Hellig tre konger

I går søndag fejrede vi Helig tre kongers aften. Jeg ved godt, at det er lidt på forkant, men det var den bedste mulighed for os. Vi tændte juletræet for sidste gang denne jul.- Men det bliver ikke smidt ud endnu. Vi spiste torsk og drak champagne - begge dele gaver, vi har fået. Måske er torsk ikke lige det, vi plejer til Herllig tre konger, men som vi blev enige om, mon dog ikke de vise mænd trængte til fisk efter de mange dage på rejse.

Posted by PicasaDenne julekrybbe er husets fineste. Min mor har købt den til mig, jeg tror det første år, jeg var præst. Jeg har altid ønsket mig en krybbe. Det stammer tilbage fra midnatsgudstjenester i katolske kirker. Jeg har flere år været sammen med min mor og morfar til julenats-gudstjeneste som barn. Julekrybber og masser af julestjerner hører til i kirken til jul. Denne krybbe er købt på en missions-bazar i København, og jeg er meget glad for den. Selve stalden er 40 cm høj til øverste engle-vingespids. - Julen varer ikke til fasten, men glæden over, at Gud blev menneske, får lov at sætte sit præg på hjemmet nogen dage endnu. Glædelig Hellig tre konger - Epifani (åbenbaringen af, hvem Jesus er, og at han er for alle mennesker - også os, der bor på de fjerne tåge-øer)

No comments: