Tuesday, May 27, 2008

Kaktusblomst

Da Johannes var en lille dreng, blev han indskrevet i Skt. Norberts skole i Vejle, hvor vi boede dengang. Det er den katolske skole. En dag havde skolen loppemarked, og børnene havde boder, hvor de solgt alle mulige ting. Jeg købte sammen med Johannes en lille kaktus-unge og lovede at passe på den, til han blev stor og flyttede hjemmefra. Så skulle kaktussen flytte med. Da Johannes var 5 år flyttede vi fra Vejle, så han kom aldrig til at gå på katolsk privatskole, men tilbragte i stedet sin folkeskoletid på Strandby udemærkede Skole.
Nu er han 25 år og flyttet hjemmefra - se hans egen blog! Men kaktussen bor stadig i mit vindue. Den blomstrer med de her store hvide blomster, der bare står et døgn. Faktisk kan Johannes næsten se dem fra sit eget hus.
Posted by Picasa

3 comments:

Magnificat said...

Jeg har virkelig fået et helt bestemt forhold til kaktusser og blomster i det hele taget fordi vi ligesom har et par stykker derhjemme - men jeg skal helt sikkert også have kaktusser når jeg engang skal have mit eget lille hjem ..

Tro Håb og Kærlighed said...

Du kan sagtens få en unge - Johannes' kaktus trives og giver mange aflæggere :-) Ja, grønt er godt for øjet.

Joan said...

WOW hvor er den flot.

Jeg har en stående på arbejdet, den blomstrede i går. Men den er ikke så stor - endnu...