Sunday, July 27, 2014

Sidste søndag i juli

Husbond og jeg har sammen stået for gudstjenesten i Jerusalemskirken i dag. Det var dejligt at prædike og dele fællesskab med min bedste kollega. Varmen er hård, vi har ikke fået hverken regn eller torden endnu, så det kan være svært at sove om natten. Vinduerne er åbne, og det kan ikke undgåes, at snak, hygge og musik fra de omkringliggende gårde når op til os på 4. sal. Derfor blev det nødvendigt med en middagssøvn. Aftenen har vi tilbragt i byen med god mad og Tivoli. For os er Tivoli mest et sted, vi går tur og ser på mennesker. I dag fandt vi en bænk ved Plænen, hvor vi lod hvilen falde på os. Ikke så ringe, når jeg ikke kan, det jeg plejer at kunne - så gør vi bare mere, af det jeg kan.

6 comments:

Bente said...

Det lyder til at have været en dejlig søndag. Håber ikke, at du har for mange smerter.

Tro Håb og Kærlighed said...

Bente - tak, det går helt tydeligt fremad.

Madame said...

Sikke et dejligt billede af jer. Ja, varmen er virkelig en udfordring om natten i øjeblikket.
En tur i Tivoli lyder skønt :-)

Lene said...

Jeg kunne ikke få min computer til at kommentere, men troede egentlig at det var gået igennem. Jeg er vild med det billede, rigtig god bedring, håber smerterne snart forsvinder

Tro Håb og Kærlighed said...

Madame - Tak - ja, det er ikke et at sove i den varme!

Tro Håb og Kærlighed said...

Lene - Tak - det går fremad, og jeg er ikke i tvivl om, at det vokser rigtigt sammen. Men jeg har stadig mine begrænsninger - ligge og sidde på stranden fx. det er ikke sagen.