Friday, August 19, 2011

Ferie, ferie, ferie.....

Jeg har taget masse af dejlige billeder - kommer senere! Jeg skriver fra svoger Niels' maskine, saa der er ingen ae, oe og aa'er. Og jeg kan ikke laegge mine billeder ud. Og hvis sproget er mere kludret end saedvanligt, er det fordi vi taler engelsk og dansk mellem hinanden!
Men opdate: Vi er i Arkansas, staten vest for Tennessee. Vi bor i et luksus bed & breakfast ved en smuk soe - faktisk ligner soen meget Framnaes soen, hvor vi ofte har holdt ferie i Sverige, her er bare huse og hoteller rundt om soen.
Tirsdag og onsdag brugte vi paa at aflever niece Hanna, som er 18 og begynder paa collage. Hun har valgt Hendrix, som er et mindre collage med ca 1500 studenter. De bor 2 og 2. Paa det her collage goer de meget ud af at orientere foraeldrene om bl.a. "sex, drugs & rock'n roll" - paa en baade humoristiskt og realistisk maade.
Efter at have sagt farvel koerte vi til Little Rock, som ligger ganske taet ved. Her besoegte vi bl.a. Bill Clintons bibliotek/museum/arkiv. De afgaaede amerikanske praesidenter bygger huse, hvor de fortaeller om deres regerings periode og viser livet i Det Hvide Hus frem. Jeg har en sjov detalje fra festsalen i det meget smukke hus - den kommer senere, da billeder er noedvaendige.
Haeber alt er vel paa hjemmefronten - hoerer at vores hus har det godt med sine sommergaester, der hygger sig.

No comments: