Wednesday, August 25, 2010

11 ting du ikke vidste om mig!

Anne Vand til vin har udfordret mig. Det er faktisk ikke let at finde 11 ting, du ikke vidste om mig. For det første, så ved du, hvis du har fulgt bloggen, ganske meget om mig. For det andet, så er der helt sikkert ting, du ikke får at vide. Så....hvad vælger jeg lige?
1) Jeg har boet 9 forskellige steder i 9 forskellige byer. Det sidste sted har jeg boet 22 år - og skal flytte fra inden for kort tid.
2) Engang gik jeg til violin-undervisning i 1/2 år.
3) Jeg har mange Cd'er - de fleste med klassisk musik og ganske mange med "munkemusik", som mine børn kalder det, dvs liturgisk sang. De bedste er engelsk kirkemusik.
4) Selvom jeg elsker Carl Nielsens musik ejer jeg næsten ikke noget (gaveide?)
5) At jeg næsten udelukkende går i sort tøj skyldes et bevidst valg. Det har givet ro og frihed, og jeg har svært ved at tro, det nogen sinde bliver anderledes.
6) Svenske bøger læser jeg gerne - og helst på svensk. Faktisk er jeg skabs-svensker.
7) Jeg holder meget af at lave mad - helst på den her måde: "Her har vi en tomat og nogen løg - hvad mon det kan blive til?"
8) I løbet af det sidste halve år har jeg udskiftet mine sko til nogen dyre mærker, fordi mine fødder ikke har det godt nok i de gamle sko. Og fordi jeg har lært nogen nye sko-mærker at kende.
9) Jeg er betalende men ellers ret passivt medlem af det mindst ringe politiske parti.
10) Fra jeg som 9 årig midt i 3. klasse kom til at bo overfor et bibliotek, læste jeg flere romaner hver uge. I lang tid var det mest indianer-romaner. Jeg har altid haft, det de voksne kaldte en livlig fantasi, så jeg var selv en indianerpige ved navn "Letfod", min søster hed "Honningbjørn", min fars navn har jeg glemt. Til gengæld fandt han det meget morsomt, at min mor hed "Blide Sky".
11) Jeg går sjældent i seng uden at have hørt midnatsradioavisen.

10 comments:

Louise Hjort Boelsmand said...

Tak for dem :) Det er sjovt sådan at se nye, men også kendte sider af sin præst :)
Cool med det sorte tøj, jeg havde nok gættet, der lå noget lignende bag :)
Knus

Lene said...

Det med det sorte tøj vidste jeg :-) Og jeg ved også at det ikke virker trist og tungt på dig, tvætimod :-) jeg kan bare ikke selv forliges med den sorte farve.
Resten var dejlig ny viden, og fantasien er en herlig ting :-)

Madame said...

Det var sjovt at læse, hvad at du røber! Du er da et rigtigt B-menneske, kan jeg se, og det er jeg i hvert fald ikke. Men jeg læste også indianerromaner som barn, alle dem min far havde gemt fra sin egen barndom :-)

Tro Håb og Kærlighed said...

Louise - det var da, som du selv opdagede, lidt sjovt!

Tro Håb og Kærlighed said...

Lene - tak for din kommentar om det sorte. Ja, fantasi er for det meste en god ting:-)

Tro Håb og Kærlighed said...

Madame - jeg er glad for at have et arbejde, der forliges med at være b-menneske. At skulle møde kl. 7 er kun noget der forekommer, når jeg skal synge til sølvbryllup eller med et fly.

Anne Thompson said...

Skabs-svensker, åh, Charlotte, der måtte jeg grine for mig selv :-) Der er værre ting at være!! Tak for besvarelsen, det er en sjov leg. Selvom man ved en del, af det, der bli'r skrevet, er at det alligevel sjovt, at høre personen selv beskrive det, synes jeg. Gaveidéen er noteret.

Tro Håb og Kærlighed said...

Jo men Anne, det er ikke altid let at være skabs-nogetsomhelst:-)
Ja, du ved nok en del om mig! Tak for udfordringen.

David Kvebæk said...

Hallo "Sorte dame" - det var jo navnet på Ôverås-spøkelset. Av de elleve nyheter om deg selv var det en som forferdet meg - at du kommer til å flytte. Får håpe du mener fra huset, og ikke fra byen. Jeg har altid tenkt at du aldri kom til å flytte fra Strandby. Og ikke er det biskopsvalg i nær framtid heller. Byen er jo verdens navle når du bor der. Ikke mange av de elleve
"nyhetene" om deg var annerledes enn det jeg kunne tenke meg. Det er bare sånn du er, ikke sant?

Tro Håb og Kærlighed said...

David - nej, nej, jeg flytter ikke fra Strandby, med mindre jeg bliver beordret! Vi flytter over på den anden side af Strandvej og så 150 meter sydpå. Ikke at det bliver varmere af den grund, men huset er lidt nyere og i bedre stand. lidt mindre - jeg glæder mig meget. Vi behøver at rydde ud og op, vi to gamle. - Og jo, det er vist sådan, jeg er:-)