Thursday, July 5, 2007

Hvad vi går og laver?

I dagene 27. juni til 1. juli var menigheden vært for kirkens danske årskonference. Smil og glæde og meget arbejde - tur til Skagen og Hirsholmene - festlig aften: "over alle grænser" - stilhed - musik og fortællinger ved Tomas Boström - og ikke mindst indtagelse i konferencen og efterfølgende ordination af Anne Klitgaard Thompson!

Biskop Rüdigor Minor, som vi har kendt siden hans biskopstid først i DDR og senere i Rusland, foretog ordinationen.

Det var en meget stor glæde, højtid og fest!



Og nu? Ja, det regner jo en del. Men Jørgen ror kajak hver aften, når vinden har lagt sig pænt til hvile (det er ca. kl 20:30). Vi arbejder i hus og have og ved tastaturet - rydder op og gør klar til at tage imod vores Lions-udvekslings-student Sárka fra Tjekkiet . Hun skal med os på spejderlejr i næste uge. Og så får vi set en del af de film vi aldrig når om vinteren:
"Magnetisørens femte vinter", "Efter brylluppet" (tak for tipset Tomas - den er fantastisk!) og "De andres liv", anbefalet af Lilli og Finn. Vi mangler fx "Drømmen", "The Queen" og "Babel" - film skal ses hjemme i ens egen stue, med en stor kop the og regnen trommende mod ruden.
En af mine fødselsdagsgaver er netop blevet bragt mig af Johannes - børnene gav mig et nyt sæt høretelefoner til min i-pod; METRO.FI 2 - olala, nu er det endnu bedre at høre yndlingsmusikken: Bach, Hayden, Mozart, Rachmaninov, Taizé, Poul Simon og The Danish Hildegard ensemble!

2 comments:

Unknown said...

-ville bare lige nævne at drømmen helt klart er et hit :)

tak for sidst glæder mig til lejren
:)

Tro Håb og Kærlighed said...

Tak Louise - Maria har også anbefalet den. I aften bliver det "Babel", selvom lige præcis den nok havde været bedre på det store lærred i biografen. Jeg forsøgte faktisk at få den at se dengang, men det lykkes alt for sjældent, at se de film i biografen, som jeg gerne vil.