Monday, December 21, 2009

Solhverv

Sådan så vores juletræ ud, da vi fællede det i lørdags.
Og sådan ser det ud til morgen! Snefaldet begyndte for alvor hos os i går aftes. Det har sneet vedholdende næsten uafbrudt siden!
Det er solhverv i dag - 21. december, årets korteste dag. Der er præcis et halvt år til min fødselsdag - min far kunne finde på at give mig 1/2 års fødselsdagsgave: én ørering, hvor jeg så måtte vente til sommersolhverv med at få den anden:-) Lige i dag er det udelukkende baseret på erfaring og tro, at kloden tipper, og det ikke bliver mørkere! I vejrudsigten siger de: "Der kan komme snebyer enkelte steder" - det er så åbenbart vores tur nu. Det er meget smukt - og bortset fra, at husbond nu bruger tid og kræfter (det sidste har han ikke noget i mod) på at skovle hjørnegrunden, så håber jeg bare vejene er fremkommelige, når vi om lidt kører til Frederikshavn efter julegaver. Og når vi i aften skal til koncert med "Kammerpigerne", gymnasiets dejlige pige-kor, der i dagens anledning men som sædvanligt til jul, er forstærket med "Oldfruerne" og "Kammerjunkerne". I år er vi for første gang forældre til en "Oldfrue". De to yngste kom hjem på juleferie i lørdags - og det er det skønneste: At få store børn hjem til jul!
Posted by Picasa

2 comments:

Madame said...

Sikke en dejlig historie med 1/2 års fødselsdagsgaven :-)
Det var et ordentligt lag, sne I har fået - meget smukt, og nu er der vist lige så meget i det nordlige Jylland som hos os.

Tro Håb og Kærlighed said...

Ja, min far var en dejlig gavegiver! - Nu skinner solen også - her er meget smukt!