Friday, December 4, 2009

En vigtig dag!

Jørgen og jeg har været i Göteborg i dag. Vi sejlede fra Frederikshavn tidligt i morges. Da vi kom ind i Göteborgs havn blev vi længe fulgt af en helli(g)kopter (tak, Stine - ja, hvad hjertet er fuldt af :-), der kom tilbage i flere omgange. Jeg opdagede, hvor meget jeg er vant til at færdes i naturen, da jeg tog mig selv i at forvente, at hellikopteren pludselig skulle dykke ned efter en fisk. Det er jo nok mest fugle, der gør sådan noget!
Det egentlige formål med resjen var, at Jørgen skulle til første samling på Göteborgs Universitet, hvor han er antaget som doktorant, hvilket indebærer at han skal skrive en phd-afhandling i løbet af de næste 4 år. Han skriver om Wesley og Grundtvig og deres østkirkelige rødder. Det bliver meget spændende.
Inde i byen vinkede vi til: http://pastorlasseistjakob.blogspot.com/ Og så nåede vi en tur i det julepyntede Liseberg, hvor træerne er pakket ind i lyskæder og stråler som guld.
Der er masser af boder med julepynt, lys, ikoner, cigarer og masser af spiselige specialiteter. Så nu er det røgede ren-kød til julefrokosten på plads!
Posted by Picasa

1 comment:

Stine Barselsfeber said...

Stavefejlen "helliGkopter" er da en præst værdig :-)