Saturday, September 27, 2014

Tro håb og kærlighed

 En lørdag uden dagsorden - bare husbond og mig! Vejret var godt - ud skulle vi, naturligvis. Hvorfor ikke tage til Frilandsmuseet? Tak til Madame for inspirationen. Det ligger 20 minutters kørsel herfra, der er gratis adgang og masser at se på.
 Vi var inde i mange af husene, kiggede på husgeråd, byggestil, alkover og værktøj.
 Det er sjovt, at der også er huse fra de gamle danske lande - Skåne og Blekinge. Vi gættede på, hvor gårdene var fra og genkendte huset fra Fanø og fra Vestjylland. Det var en dejlig eftermiddag.
 Undervejs mødte vi store grupper af unge mennesker. De var tydeligvis på en slags løb. Vi gættede på, at de var efterskoleelever, men der var for mange, til at de kunne være fra den samme skole. Vi hørte, de unge talte om Jesus - og nu blev vi endnu mere nysgerrige. I et af husene var der en post med fodvaskning, og her fik jeg opklaret, at det var et konfirmand-event, som i alt 650 unge havde deltaget i denne lørdag.
Ved en af posterne skete noget rigtigt hyggeligt! Pludselig hilser en af de voksne på mig med ordene: "Tro, håb og kærlighed!" Og ja, det var en bloglæser, som jeg aldrig tidligere havde mødt, men som genkendte mig. Og det skete netop ved posten om Paulus og ordene fra 1. Korinterbrevs 13 kapitel, hvorfra jeg har hentet min blog-overskrift! Det var da sjovt!
 Vi kørte hjem og spiste rester fra gæstebuddet vi havde med venner i går aftes. Og så gik vi i biografen og så "Hundredefodsrejsen" - Det er en film, man bliver glad af! Helen Mirren er fantastisk - igen.


4 comments:

Lene said...

Charlotte, hvor var det en god ide at tage derud og så ovenikøbet blive genkendt lige nøjagtig ved den post. Den film kunne jeg godt tænke mig at se, jeg må finde mig en, der vil med, for jeg er helt sikker på at gemalen ikke gider. God søndag til dig :-)

Tro Håb og Kærlighed said...

Lene - ja det var en sjov oplevelse at møde en bloglæser der. Filmen er nok ikke noget for landmanden - men den handler (også) om god mad:-)

Madame said...

Åh det glæder mig, Charlotte - sikke nogle smukke billeder du har taget!

Tro Håb og Kærlighed said...

Madame - ja det var en spændende dag! Tak for den.