Wednesday, September 17, 2014

Opdatering: præstekandidater, Taizé og valg

I morgen torsdag tager jeg herop igen - til Hjortsberga-gården. Jeg skal være sammen med dem, der er antaget som kandidater til tjeneste i Equmeniakyrkan. Det er studerende på alle årgange foruden dem, der læser på distance på Teologiska Högskolan i Stockholm. Jeg glæder mig til at dele fællesskab og undervise i lederskab. Beklager, jeg ikke får gjort så meget ved bloggen, men der sker meget mest på den gode måde. Her til aften havde vi fx. en dejlig Taizé-gudstjeneste i Jerusalemskirken. Husbond stod for musikken på klaver og guitar, jeg ledte og talte og forbøns-gruppen stod for det parktiske inklusiv kirkekaffen. - Og der har været valg i Sverige. RegionSyd - min region, Skåne og Blekinge udmærkede sig ved at have den højeste %-del af stemmer på Sveriges demokraterne - hvilket jeg finder udfordrende for vores menigheder og arbejde!

2 comments:

Madame said...

Bare du har det godt, gør det ikke noget, du forsømmer bloggen - men du er jo heldigvis på FB :-)

Tro Håb og Kærlighed said...

Madame - tak, ja jeg har det godt. Og på facebook er jeg ofte - ses!