Saturday, January 7, 2012

Grantræet

Du husker ganske sikkert HC Andersens eventyr "Grantræet".
"I aften skal det stråle!" sagde de alle sammen - Nu blev lysene tændt. Hvilken glans, hvilken pragt, træet bævede i alle grene derved, så at et af lysene stak ild i det grønne.

"Forbi! Forbi!, sagde det stakkels træ. "Havde jeg dog glædet mig, da jeg kunne! Forbi! Forbi!"
"...træet var forbi og historien med; forbi, forbi, og det bliver alle historier!"
Men ikke fortællingen om, at Gud blev menneske! Den vil vi fejre år efter år og leve i og glædes over hver dag. Også når julepynten er pakket væk!

3 comments:

Madame said...

Ja, det var den jul - og det var dejligt at blive mindet om et af H.C. Andersens smukke eventyr. Er du i København den 25. marts, Charlotte? Vi har blogtræf ved Nørreport og Torvehallerne ...

Tro Håb og Kærlighed said...

D. 25. marts har jeg gudstjeneste transmitteret af DR:-) Så da går det nok ikke med blogtræf for mit vedkommende!

Madame said...

Nej, det kan jeg godt se :-) Men jeg håber en anden gang!