Saturday, January 28, 2012

Café Qvindfolk - nu forgyldt og med kaviar!

Som fortalt i sidste indlæg var dagens menu præget af fisk og ost - ostegratineret havkat, stenbidder-rogn, som er den lyserøde kaviar spist med creme fraiche og rødløg. Lakseruller og varmrøget laks, ostelagkage - uhm, vi lever godt til café. Det er godt, det ikke er hver uge.





Og dagens fortæller var strålende. Rebecca, der er vores ældste niece, fortalte om sit arbejde som designchef hos Georg Jensen. Vi så billeder af hans bryllup med Johanne, en af de 4 kvinder, han nåede at være gift med. Han blev dog aldrig skilt, de døde fra ham, også Johanne. Tiden med hende var hans mest produktive, og Rebecca har ladet sig inspirere af hans arbejder til at udvikle Johanne-serien, som er romantisk julepynt.
Vi fik lov at se prøver på dette års juleproduktion - her kommer ingen billeder - men der var mange, som allerede begyndte at ønske sig smukke ting til at forgylde julehøjtiden 2012. Vi så også denne lille video med en designer-kollega hos George Jensen. Kan du se, hvem den er inspireret af?

6 comments:

Madame said...

Det er en meget smuk lille video, du linker til! Nej, jeg kan desværre ikke se, hvem den er inspireret af - vil du røbe det? Sikke en spændende dag I har haft!

Tro Håb og Kærlighed said...

Madame - jo, det vil jeg. Men lad os lige se, om andre gætter med:-)

Lene said...

Jeg tænkte på jer :-) Jeg er slet ikke i tvivl om at I var godt forspiste og fyldt med indtryk fra foredraget. Desværre har min computer samarbejdsproblemer med you tube, så jeg må stå over i gættelegen :-)

Anne Thompson said...

Spændende! Og stakkels Georg - tænk at miste så mange. Godt I havde en god formiddag!

Tro Håb og Kærlighed said...

Lene - jamen jeg tænkte også på dig!
Ok - den lille film er klart inspireret af salige Jørgen Klevin:-)

Tro Håb og Kærlighed said...

Anne - det var lige før man begyndte at tænke på Henrik d. 8. - men det var der heldigvis ingen grund til.