Saturday, October 25, 2014

Lidt sent bli´r det jo let.

 Efter tre lange men gode arbejdsdage i Stockholm sammen med mine kollegaer, gik turen endelig hjem til Stokhusgade igen. Selvom jeg fløj, blev det midnat, inden jeg var hjemme. Her ventede denne skønne buket fra datterbarnet. Dejligt! Jeg nyder at bo sammen med to af vores tre voksne børn - og heldigvis se den tredie med ikke alt for lange mellemrum.
 Arbejdsdagen i dag er brugt på kontoret, men der blev også tid til en løbetur. Og på løbeturen blev der tid til at tage billeder.
Fugleø med skarver

Metro-plankeværk med ugler

 Det er fredag, og derfor også tid til Natkirken på Strøget. Husbond og jeg går derind, når vi ellers har en ledig fredag aften. Klokken 20 er der Taizé-andagt, klokken 21 musikandagt og 22 lysgudstjeneste med nadver. Til allersidst, klokken 23 er der Completorium, dagens sidste tidebøn. I dag var jeg med til det hele. Jeg holder af stilheden, den uhøjtidelige alvor, sangene og fornemmelsen af at være "sammen hver for sig". Den eneste, jeg kender er præsten Simon Fuhrmann. Mange af de øvrige har kendt hinanden længe og er kommet i Natkirken i mange år. Simon og jeg er nye i denne sammenhæng.
 Vi fik denne skønne sang med på vejen hjem!
Også i aften blev det altså lidt sent. Men imorgen har døgnet endelig 25 timer, så det går nok!

2 comments:

Madame said...

Det var dejligt at læse om dine berigende oplevelser!

Tro Håb og Kærlighed said...

Madame - tak!