Sunday, October 12, 2014

Først den ene vej og så den anden vej!

 Fredag eftermiddag startede rejsen mod Piteå. Jeg fløj fra Kastrup til Stockholm, videre til Luleå og derfra gik turen sammen med 4 andre i bil til Piteå. Her skulle vi medvirke ved RegionNords regionsfest. Det foregik om lørdagen og blev en fin oplevelse. Alle 7 regioner i kirken samler folk fra alle menigheder til inspiration og gudstjeneste, vi har vores dag på lørdag. I Nord fik jeg fik lov at holde morgenandagten og tale ved et seminar om hvad gudstjeneste er. Klokken 5 fløj jeg tilbage til Stockholm, hvor jeg overnattede og tidligt i dag gik turen så hjem til Kastrup, hvor husbond stod med bilen (som har været i Århus med en spillemand i weekenden), så jeg kunne køre tilbage til Sverige - til Trelleborg, hvor jeg medvirkede i gudstjenesten. Herfra stammer billederne af de fint dækkede borde og af gospelkoret og kollektskålene.
Læg mærke til det vævede altertæppe i baggrunden til højre - det er det første sted, jeg har set guitarer vævet ind i et alterbillede!
 Menigheden fejrede sin fødselsdag og søndagens tema i kirkeåret er "taksigelse", så det passede jo fint sammen. Vi har meget at sige tak for - grundlæggende er livet en gave fra Gud!

 Midt på eftermiddagen var jeg hjemme i Stokhusgade, og herfra begav vi os ud i byen - gennem Tivoli, som er pyntet til Halloween med græskar og alt muligt gys og spindelvæv.
 Harlekin og Colombine smuttede lige forbi - overalt er der flotte høstfarver - og masser af mennesker.
 Vi gik videre på Vesterbro og bla forbi Teateret i Træstubben, hvor husbond har været til en forestilling. Jeg har bare set huset udefra.
 Lidt senere var vi forbi Skydebanen - en imponerende mur, der nu mest er til pynt og indgang til en legeplads.
Vi spiste dejlige indisk mad på Restaurant Bombay i Lavendelstræde og sluttede dagen med første afsnit af "1864." I går aftes så jeg første afsnit af Downton Abbey på svensk tv 1. Mon jeg kan følge med i det hele?

4 comments:

Madame said...

Sikke mange dejlige oplevelser! Tænk at man kan se Downton Abbey allrede nu på svensk tv. Jeg får helt lyst til at prøve Restaurant Bombay.

Tro Håb og Kærlighed said...

Bombay kan anbefales!

Lene said...

Jeg er imponeret over din arbejdsweekend og at du så kommer ud og gå. Godt gået :-)
Efter at have set Hundredefodsrejsen har jeg lyst til at prøve indisk mad, måske skulle jeg prøve denne restaurant.

Tro Håb og Kærlighed said...

Lene - det var nok også filmen, som gav os ideen. Næste gang spiser vi der - også uden film. Kan klart anbefales.