Friday, May 9, 2014

Regnskab, regn og blåregn

 Jeg kommer aldrig til at holde af kontorarbejde - som at klargøre kørselsregnskab fx. Men det skal jo passes, ellers får man ingen kørselsgodtgørelse, og så bliver det for dyrt at passe mit arbejde. Ud over regnskabet har jeg brugt tid på at gøre rent, hvilket heller ikke er et hit i min poesibog - men igen; det skal jo gøres. Da alt dette var vel overstået, blev der tid til en tur gennem Kongens Have og Botanisk Have -
 og her var meget smukt at se på.

 Faktisk blev vi fulgt ud af en vagt, da haven lukkede kl. 18, hvilket vi ikke havde været opmærksomme på.
 Hjemme igen var der husbonds fiskefrikadeller til aftensmad efterfulgt af is med daddelsirup fra Israelsturen!
Og så gik vi en tur gennem byen. Ind til Helligåndeskirken, hvor Taizé-andagten kl. 20 er en af ugens højdepunkter! Det har småregnet det meste af eftermiddagen, men vi kom hjem i tørvejr. Forhåbentlig bliver det tørvejr i morgen, hvor vi skal på loppemarked i en af kirkerne i Skåne.

6 comments:

Rasmine said...

Regnskaber og rengøring heller ikke hits i min poesibog (herligt udtryk, tak for det!).

Blåregn er en drøm af en plante! Det er egentlig ikke så længe siden, jeg opdagede den, og lige siden har jeg med mellemrum tænkt over, hvordan jeg kan få sådan en anbragt på min altan. Måske lykkes det en dag.

Madame said...

Jeg må snart i Botanisk Have - dejlige billeder!

Lene said...

En skøn dag med alt det gode efter alt det nødvendige. Og så er jeg vild med alterbilledet, det er smukt og levende. Jeg lever jo midt i gæssenes vinterhi, så det er svært at forstå, at Rasmine slet ikke har set vildgæs :-)

Tro Håb og Kærlighed said...

Rasmine - det her var en særlig slags blåreng - helt selvlysende. Det er en plante, som også altid har fascineret mig.

Tro Håb og Kærlighed said...

Madame - vi kan vel lave et træf derovre?

Tro Håb og Kærlighed said...

Lene - du er velsignet at have gæssene omkring dig! I Sydsverige oplever jeg meget større træk, end jeg har set tidligere. Men jeg har jo heller ikke boet midt i:-)