Saturday, May 10, 2014

Loppis i Furulund

Der er gang i loppemarkederne i regionen disse dage. I Ängelholm og Kristianstad har de haft travlt i dag.
 Menigheden i Furulund har lørdag og søndag 25 års jubilæum for deres loppemarked. De samler sammen hele året og der kommer mennesker fra et stort opland.
 Jeg havde hørt rygter, men blev alligevel overrasket over det store opbud af mennesker. Husbond og jeg var der 5 minutter over 1, lige efter åbningen, og da var det svært at finde en parkeringsplads i nærheden. Der var masende fyldt med mennesker både i og udenfor kirken.
 Pigerne solgte pølser, menighedens venner og medlemmer solgte alt andet.

 Og inde i kirkehuset var der kaffe og senere auktion.
 Man kunne byde på en tværfløjte, en banjo et par harmonikaer, en folkedragt, malerier, retro-lamper, lysestager og et kaffestel.
 Men det fineste var nr 80 - og dem købte jeg!

6 comments:

Lene said...

Selvfølgelig gjorde du det :-)

Madame said...

Tillykke med de smukke gæs - spændende med auktionen! Loppemarkeder er lige noget for mig, og jeg ville gerne have oplevet, hvad du har.

Rasmine said...

Hvor er de flotte!

Tro Håb og Kærlighed said...

Lene - nemlig! De skal bo her hos mig:-)

Tro Håb og Kærlighed said...

Madame - tak. Ja der var gang i den!

Tro Håb og Kærlighed said...

Rasmine - tak, ja de er fine!