Thursday, April 3, 2014

Torsdag på jobbet

 I Lund blomstrer violerne. Dagens første aftale var en god samtale om vigtige ting i Guds rige. Det gik fint at drikke kaffe imens. - Senere var det tid til kalender-afstemning og "siden sidst" med Joakim og Krister, de to kollegaer jeg arbejder sammen med i Region Syd. Vi har ikke megen fælles tid på kontoret, men i dag nåede vi at dele tanker og erfaringer om regionen.
Hele dagen har der været problemer med togene. Det Øresunds-tog jeg skulle med fra Østerport, var aflyst, og det jeg kørte tilbage med, var forsinket. Denne gang skulle jeg bare til Triangeln, som er en station i Malmö. Herfra gik det videre med bus til Trelleborg. Sammen med Hillevi, som er præst her, gik jeg gennem Stadsparken, hvor indtil flere exotiske fugle går frit omkring - kalkuner og påfugle fx.
 I kirken deltog jeg i første del af menighedsrådsmødet. Der er hele tiden nye mennesker, jeg skal lære at kende. Her var det ikke så svært med navnene, idet 3 af de 9 kvinder hed Eva - 2 af dem enda med samme efternavn:-)
Nu går det vestpå igen. Himmelen er stadig oplyst efter solens nedgang. Snart er vi på Hyllie-station, hvorfra toget går over broen og hjem. Husbond når ikke hjem i aften. Han er i Strandby og fortæller om sin doktor-afhandling om "Wesley og Grundtvig" - Der ville jeg også gerne have været. Men så var jeg gået glip af Astrid Lindgrens allé i Trelleborg og alle de fine mennesker, jeg har  mødt i dag. Og det ville jeg ikke.

4 comments:

Madame said...

En dejlig dag for dig bortset fra togproblemerne - og tillykke med din mands doktorafhandling!

Tro Håb og Kærlighed said...

Madame - heldigvis ødelagde det ikke noget med forsinkelserne i dag. Husbond er klar med afhandlingen og har haft det, der hedder slutseminar. Jeg tror ikke hans endelige fremlæggelse bliver før til efteråret. Desværre er det ikke noget, han er herre over.

Madame said...

Det er vel nok spændende for ham - ordet slutseminar kendte jeg ikke.

Tro Håb og Kærlighed said...

Madame - slutseminar er det sidste med respons udefra inden selve fremlæggelsen af afhandlingen. Det bliver sikkert først til efteråret, desværre.