Thursday, April 10, 2014

At følge sin længsel

 I går var jeg på på studiebesøg på Lilleskog i nærheden af Allingsås. Huset tilhører Skara Stift og rummer et sjælesorgs-institut, men danner også ramme om en del retræter. Jeg har været der en flere gange, og holder meget af huset, dets indretning og omgivelser. Her findes fx den smukke glas-terne placeret på en træstub i centrum af et samtalerum. Fuglen er en af de trækfugle, der bevæger sig over hele kloden fra nord til syd og minder os om, at vi skal følge den inderste længsel - også selvom det kan forekomme umuligt.
Kapellet på Lilleskog
 Kapellet er et lille svensk-rødt hus med plads til 20, som sidder tæt. Huset har samme farve inden i, hvilket har fået en til at beskrive det som, "at sidde inde i et hjerte." - Min drøm og længsel er at skabe muligheder for menneskers møde med Gud. Gud, er overalt og kan mødes hvor som helst, men mennesker har oftest brug for ro, stilhed og tid, for at kunne erfare denne virkelighed. Retræten er et redskab, pilgrimsvandring et andet. I Equmeniakyrkan region Syd vil jeg gerne være med til at skabe sådanne mødepladser - derfor turen i går.

På vejen hjem kørte jeg fra Örestrand, kirkens kursus- og lejr-sted ved Höganäs, og slog et smut op på Kullaberget og gennem de små turistbyer, hvor strandhoteller og kursteder venter på det gode vejr og sommer-gæsterne. - Man kan vente på så meget. Det gælder at finde sin inderste længsel. Og følge den!

2 comments:

Madame said...

Så smukt at læse og dejlige billeder, Charlotte!

Tro Håb og Kærlighed said...

Madame - tak!