Wednesday, March 14, 2012

Sortedamssøen

 Datterbarnet er god til at løbe sig en tur - gerne en lang.
 Hun bor ganske tæt ved Søerne, som er et yndet sted at løbe inde i København. Der er åbent udsyn til himmelen og forholdsvis frisk luft. Da vi var på Glyptoteket så vi det skønne maleri af Købke, som viser Sortedamssøen for 200 år siden. der er ikke meget løb over det.

På nettet har jeg lånt dette karakteristiske billede af søen ved aftenstid med de herlige, gamle neonreklamer.
Jeg løber rundt om Strandby, det er en helt anden sag.

4 comments:

Lene said...

Du er sej, at du får løbet. Og Charlotte, jeg glæder mig så meget til stilheden i skoven sammen med dig :-)

Madame said...

Hvor er det sjovt at se det gamle billede fra Sortedamssøen for 200 år siden. Dengang har det vel været lidt uden for byen og nærmest ude på landet. Det er et dejligt sted, din datter bor!

Tro Håb og Kærlighed said...

Lene - jeg glæder mig også meget til stilhedsdage i Skovhuset!

Tro Håb og Kærlighed said...

Madame - ja, der er godt nok sket meget på de kanter!