Tuesday, March 20, 2012

Hvad min dag går med

 På søndag kl. 9.55 transmitterer Danmarks radio P1 gudstjenesten fra Strandby Metodistkirke. Derfor bruger jeg tid på Jomfru Maria, da det er Maria bebudelse, d. 25. marts. Jeg læser og skriver, fylder skrivebord og bøger med gule lapper - og skriver og skriver. Hvilket er ret ualmindeligt. De første to år som præst skrev jeg alle prædikener ned ordret. Siden bruger jeg oftest stikord, undtagen ved bryllupper og begravelser. Her skriver jeg hele talen, så de pårørende kan få den bagefter.
Husbond skriver også - på sin phd. Ind imellem fløjter han, så ved jeg, han har afsluttet et eller andet vigtigt. Så kan det ske, at han ifører sig kedeldragt og går i haven. Her er byens bedste højbed klar til at tage imod, hvad jeg vil så om et par uger.

4 comments:

Madame said...

Dejlige glimt fra dit liv Charlotte! De får mig til at huske på, hvor glad jeg er for at have Johannes Møllehaves tale fra mit bryllup. Håber du fortæller mere om højbedet.
Og pøj pøj med radiogudstjenesten!

Tro Håb og Kærlighed said...

Madame - det er så fint, at Møllehave viede jer! - Og haven kommer der garanteret mere om på bloggen:-)

Anne Thompson said...

Det ser ud som et godt højbed! Hyggeligt, at du kan høre på fløjtet, at han er tilfreds :-)

(Kan godt forstå det må kræve ekstra omhyggelig og god forberedelse med en radiogudstjeneste!)

Tro Håb og Kærlighed said...

Anne - Jeg er spændt på de højbede - og på søndag! Og så har vi lige pastoratskonference i morgen:-)