Monday, March 5, 2012

Næste år i Jerusalem -

Sådan lyder en jødisk bøn. På en gang en længsel og en forsikring. Jeg har været i Jerusalem 2 gange, og vil meget gerne dertil igen. Lene, en gymnasie-kammerat bor i Israel og har gjort det næsten alle årene, siden vi forlod skolen. Jeg ved, vi er velkomne der. Men det bliver ikke lige foreløbig. Vi skylder de to yngste børn en tur til Israel, ældstesønnen har været med.
Men nu er min søster i Jerusalem! Og det er så dejligt at vide, at hun skal opleve så mange fantastiske ting - se, lugte, smage, høre, føle, leve, undres, glædes, forarges, fortvivle, trættes - kort sagt: Jerusalem!

4 comments:

Madame said...

Det må vær en kæmpe oplevelse at besøge Jerusalem. Jeg har desværre ikke været der, men min far har fortalt om sit besøg med Johannes Møllehave, og jeg har alle hans dejlige billeder.

Tro Håb og Kærlighed said...

Jerusalem med Møllehave må jo have været helt specielt! Forstår godt, du er glad for din fars billeder.

Charlotte Strand said...

Jeg mindes min tur derned, med dig som rejsefører!

Charlotte Strand

Tro Håb og Kærlighed said...

Charlotte - det glemmer vi aldrig, vel?