Friday, March 23, 2012

Indholdsrig torsdag

 Dagen begyndte med en hyggelig fødselsdag, som 2 af mine dejlige qvinde-veninder holdt for en lille udvalgt flok. Billedet har egentlig ikke noget med fødselsdagen at gøre, andet end det, at Bente også var med til festen og vi har strikket ponchoer sammen. Min er til mig selv, hendes skal gives væk - men jeg synes vi skulle have et billede af os to som krokus:-) - Opskriften er fra bloggen Smilerynker
Sidste del af dagen indeholdt en ordinations-gudstjeneste i Budolfi, domkirken i Aalborg. Christian Bjerre, som jeg arbejder sammen med i Skovhusets ledergruppe, og som har været i praktik hos mig en kort tid i sommer, havde inviteret mig til sin ordination. Her ses han sammen med sin mor, der også er præst. At jeg, som er præst i Metodistkirken, kunne medvirke ved ordination i den lutherske kirke, skyldes Leuenbergkonkordien, som er en fælleserklæring mellem europæiske kirker. Det var en dejlig oplevelse at være med, og jeg ønsker Christian Guds fred og alt godt i tjenesten.

6 comments:

Lene said...

Begge dele lyder som dejlige oplevelser, og I ser dejlige ud i farver, man kun kan blive glad af :-)
God radiogudstjeneste på søndag :-)

Anne Thompson said...

Dét var noget af en torsdag! Dejligt at du var medvirkede ved ordinationen!

Tro Håb og Kærlighed said...

Lene - Tak for begge dele:-)

Tro Håb og Kærlighed said...

Anne - ja, det var en god dag!

Madame said...

Hvor er I smukke i jeres krokus-ponchoer! Dejligt også at læse, at Leuenbergkonkordien giver mulighed for at være med på tværs af kirkelige retninger.

Tro Håb og Kærlighed said...

Madame - de blev fine! Og ja, det er dejligt når fællesskabet fungerer i kirkerne!