Monday, August 1, 2011

Sommerhøjsekole ved Sejrøbugten

Jeg er ikke i nærheden af velfungerende internet. Det er kun lykkedes mig at oploade et enkelt billede fra aftensang ved Skamlebæk radiotårn. Det kan være, der kommer flere senere. Men altså: jeg er lejr-præst på Sommerhøjskolen på Solborgen, som er en sommerlejr, der har været i Metodistkirkens - eller vores socialarbejdes eje i mange år. For andet år i træk er jeg med på Sommerhøjskolen, som er for seniorer. Der bliver ikke meget tid til blogskrivning - der er fuld tryk på fra morgen til aften. Flaget hejses under sang hver morgen klokken 8. Så er der morgenmad og så har jeg 1 time til at gennemgå et Bibelsk emne. I år har jeg valgt at gennem gå Kristuskransen. Herefter er der værksteder, spisning, tid til middagssøvn - eller afvikling af forskellige tourneringer i bl.a. "Kongespil". Man kan også lære at spille golf eller gå en lille afmærket pilgrimsrute - eller nå ned at bade i Sejrø-bugten. Efter kaffen, altid med hjemmebag, er det tid til foredrag og så spiser vi middag - i år er al maden efter temaet: Landet rundt. I dag har vi bl.a. fået sønderjyske "sol-æg" og æbleskiver, som hed noget andet og havde svedsker indeni. Her til aften har vi sunget solen ned ved Skamlebæk radiotårn, efter at have hørt og set om "Hærvejstæppet", hvilket var et glædeligt gensyn for mig, der jo har beskæftiget mig en del med det på det sidste! Tre af de kvinder, som har været med til at brodere, er med på Højskolen. Nu er det godnat - jeg springer godnat-historien over, men de fleste skal lige have den med. Jeg lover ikke at blogge hver dag - jeg kan ikke nå det - og slet ikke med det langsomme net!

6 comments:

Anonymous said...

Kære Charlotte. Hjemkommet fra ferie og nu efter et par dage med Viggo og hans forældre sidder jeg i dejligt vejr på terrassen, og nyder at blive lidt opdateret på begivenhederne i Strandby via din side. Ingen speciel kommentar. Blot en sommerhilsen.

Bente

Tro Håb og Kærlighed said...

Kære Bente! Hyggeligt at høre fra dig her. Nyd fortsat ferie og familie. Håber, du kan komme med næste år!

Madame said...

Det lyder vel nok dejligt, Charlotte! Jeg håber, du får nogle hyggelige dage fulde af gode oplevelser.

Anne Thompson said...

Ja, det kan godt være lejren er for seniore, men der er ikke meget langsommelighed af den grund! Herligt at høre om. Hils omkring dig!

Tro Håb og Kærlighed said...

Madame - tak, det blev meget gode dage!

Tro Håb og Kærlighed said...

Anne - Sommerhøjskole er en dejlig oplevelse!