Sunday, August 14, 2011

Der er lang vej til Memphis!

Så nåede vi til Memphis, og i kirke hos min søster Birgitte.
Jeg genopfrisker lige familietræet - vi er kun de to søstre, jeg er født i 56 og Birgitte i 59. Efter at have uddannet sig til apoteksassistent tog hun til Congo, dengang Zaire, som missionær. Her mødte hun Niels, som er søn af en dansk  og en amerikansk missionær. De giftede sig for 24 år siden og har levet forskellige steder i Afrika og USA lige siden. De har to børn, Fletcher på snart 23, opkaldt efter vores far og Hanna, som er 18 og som i overmorgen skal forlade hjemmet for at begynde på collage i nabostaten Arkansas.
Birgitte tog sin teologiske uddannelse i Atlanta på Candler School of Theology, på Emmory University. Hun har haft flere forskellige ansættelser men er nu i Skt. Lukes United Methodist Church her i Memphis.
Husbond og jeg startede hjemmefra lørdag kl. 12, kørte til Aalborg og fløj planmæssigt til København. Herfra ophørte alt planmæssigt. - Vores SAS forbindelse videre blev udsat i 6 timer pga. tekniske problemer. Jeg er naturligvis taknemmelig for, at vi ikke skulle flyve i en maskine, der ikke var i orden. - Pga forsinkelsen ankom vi ved 23'tiden lokal tid, dvs kl. 5 om morgenen i vores hoveder, til Chicago, hvor vi skulle mellemlande. Her blev vi installeret på et hotel, men tog først en forkert bus og måtte tilbage og tage en anden, så klokken blev over 1 inden vi kom i seng. Kl. 6 næste morgen skulle vi op for at nå gennem chek i lufthavnen, så vi kunne flyve kl. 8 og nå frem til dagens 3. gudstjeneste i min søsters kirke. Billedet her er af  "Børnehjørnet", fortællingen for børnene inden de skal i søndagsskole.
Bagefter blev vi inviteret ud at spise med Birgittes senior-pastor og hans kone, og nu sidder vi ved poolen og forsøger at finde ud af, hvad klokken er. Det går nu meget godt, selvom jeg er meget træt. Vi vil holde os vågne, så døgnrytmen bliver rigtig, så hurtigt som muligt. Der er lang vej til Memphis og 7 timers forskel.

8 comments:

Lene said...

Mon det er over there og mon det er søster? God ferie til jer :-)

Lene said...

Da jeg skrev første kommentar var der altså kun et billede ;-)
Håber I får vendt søvnrytmen og hurtigt får vænnet jer til livet i Memphis. God ferie

Thomas Risager said...

Rigtig god tur

David Kvebæk said...

Gamle minner vekkes til liv igjen. To ganger 40 flights i det store land, men aldri til Mamhpsis. Du må da hilse så meget til din lillesøster, som jeg ikke har erindringer om. Han en god tid er over!

skærm til iphone said...

Lyder som en supergod ferie :)


Sommerhilsen


Kent
http://skærmtiliphone.dk/

Anne Thompson said...

Hils endelig!

Madame said...

Uha, det må være svært at omstille sig til 7 timers tidsforskel. Men bortset fra den lange og lidt bøvlede rejse, håber jeg, I får en skøn ferie hos din søster og hendes familie.

Louise Aaen said...

Åh hvor er det godt, at I er kommet frem. Jeg håber I får nogle glædelige gensyn med Memphis og med søster Birgitte