Saturday, August 20, 2011

Fornyelse af loefterne?

Det er tid til igen at tage til soester og svogers hus i Memphis. I gaar var her 40 grader celcius. Husbond og jeg badede, sejlede i kano, jeg gik den store labyrint, som stedet her har i den smukke have, vi laeste og noed at vaere.
Lookout Point bliver drevet af en metodistpraest og hendes mand. Han har tidligere arbejdet i administration og finansverdenen, men nu har de bygget det her sted, hvor hun ogsaa holder retreater, bryllupper og fornyelse af aegteskabsloefterne, hvilket er ret populaert paa disse kanter. Som laesere af denne blog vil vide, har vi netop passeret vores 30 aars bryllupsdag, dog uden at forny noget. Vi har gjort det een gang, og det var for alvor! Er det noget, du synes, vi skulle tage op i Danmark?

3 comments:

Rasmine said...

Det kunne måske være relevant for folk, der har været igennem en krise eller ligefrem har været gået fra hinanden - ellers ikke, synes jeg.

Madame said...

Jeg synes, fornyelse af ægteskabsløfterne lyder en lille smule amerikansk, men på den anden side kan man vel ikke gøre noget smukt og godt for ofte :-)

Pyha, 40 grader - det var ikke så lidt! Jeg håber, I kan klare det. Fortsat rigtig god ferie!

Anne Thompson said...

Hmm. Jeg kan egentlig godt lide det, når jeg hører om ældre mennesker, som får en velsignelse i forbindelse med deres sølv eller guldbryllup. For mig signalerer det bevidsthed om, at ægteskabet nok starter én gang, men at det er nødvendigt at vælge hinanden til igen og igen.
Så hvis nogen kom og spurgte mig, tror jeg ikke, jeg umiddelbart ville afvise idéen.