Friday, March 25, 2011

Åh Dagmar!

Mustang 28" damecykel 3 gear Model DagmarSom trofaste bloglæsere måske vil huske, blev min gamle cykel stjålet og senere fundet, men desværre var den ødelagt. Den var ikke låst, men den stod jo i min carport, så jeg mener egentlig ikke, det burde gøre noget. I vores lille by kan man godt "låne" en cykel, men den skal på plads igen - eller sættes et sted, hvor den er til at se. Og naturligvis skal man ikke ødelægge andres ting. Jeg har fået mange cykler stjålet - mine egne og mine forældres - og min datter har fået min cykel stjålet. Selv har jeg aldrig taget eller "lånt" andres cykler. Egentlig forstår jeg ikke, at nogen bare kan tage en cykel, men jeg læste for nyligt om en ung mand, der havde overrasket en "pæn" dame, som var ved at lægge din dyre designer taske i en cykelkurv på en cykel, der tilhørte en ven af den unge mand. Da han begyndte at råbe op, svarede hun lidt fornærmet: "Jamen, den var jo ikke låst"! Hvis den dame, eller en anden cykeltyv skulle komme forbi min nye "Dagmar", så vær venlig at lade den stå! Låst eller ulåst. Det er min, og jeg skal bruge den.

5 comments:

Lene said...

tillykke med Dagmar og må den få lov til at blive ved med at være din :-)

Anonymous said...

Jeg forstår heller ikke det med at tage en cykel - jeg ville føle det som om jeg kørte rundt på en total skrigende, opmærksomhedsmagnet, og være helt sikker på at hver person jeg passerede var cyklens rette ejermand. Og hvor er det irriterende, at få stjålet sin cykel.

Tro Håb og Kærlighed said...

Lene, nemlig, vær sød og vær rar!

Tro Håb og Kærlighed said...

intetnyt - man synes, der skal noget særligt til at køre rundt på andres cykler. Til morgen læste jeg så om en mand, der havde stjålet cykler og solgt videre på nettet og tjent kassen! Så er vi tilbage til dit indlæg om hæleri!

Madame said...

Det er så frygtelig ærgerligt at få stjålet sin cykel. Men af hensyn til forsikringen holder jeg min låst.
Jeg fik engang en cykel stjålet på en station og ledte efter den i flere måneder. Jeg fandt den igen på samme station og med en ny lås - og stjal den tilbage ... ;o) Nu håber jeg, du kan have Dagmar for dig selv!