Thursday, February 4, 2010

Filofaxen

Min Filofax er den uundværlige kalender, der følger mig hver eneste dag. Jeg har virkelig fundet kalenderen, der passer til mit arbejde. Den er fyldt med mødeaftaler, samtale-aftaler, notater om retræter, ideer til kommende caféer og bøger og film der kan lånes, lejes, læses, ses. Her er naturligvis også noteret fødselsdage, bryllupsdage, ferier og andet glædeligt. Jeg har i mange år gemt mine kalendere og har af og til brug for at gå tilbage for at fastslå et eller andet. Ud over en kalender har jeg altid mindst én bog til notater om alt muligt - ideer, mødereferater, prædiken- notater og alt sådan noget. Filofaxen er god, fordi der købes nye blade, så året "ruller løbende". Jeg er nemlig ikke god til det med at skrive en kalender ud og begynde på en ny.
Blyanten med viskelædder er det bedste skrivetøj i min kalender - der rettes flittigt! - Dette års kalenderblade er indkøbt i Sverige, hvorfor jeg kan se de svenske navne på alle dagene. I dag er det fx. Ansgar og Anselms dag!
Posted by Picasa

2 comments:

Madame said...

Jeg synes, det er en meget fin idé med de udskiftelige kalenderblade! Husbond har netop købt sådan en, så jeg tror, jeg følger trop, når min nye Mayland-kalender skal udskiftes. Og din Filofax er tilmed smuk!

Tro Håb og Kærlighed said...

Jeg var lidt i tvivl om størrelsen, men ikke om farven:-)