Wednesday, March 4, 2015

Søndag, mandag, tirsdag, onsdag...

 Søndag var jeg til gudstjeneste i min dejlige menighed i Lund, Västerkyrkan. Jeg nyder at side på kirkebænken og deltage i fællesskabet. - Efter kirkekaffe og menighedsmøde hoppede jeg på toget og kørte længere ind i landet til Tyringe. Her prædikede jeg ved en forrygende gudstjeneste, hvor lignelsen om Den Barmhjertige Samaritaner blev spillet som et drama om en ski-konkurrence. Her blev en stakkels svensker offer for ondsindet sabotage i form af grus på banen. Og nysgerrige folk kom forbi og filmede ham med deres mobiler - men hjælpe ham? Nej, det havde de ikke tid til!
 Gudstjenesten bedste øjeblik var, da en af lederne havde taget et stort rødt hjerte med som illustration af kærlighed. På hjertet havde hun skrevet: LOVE, og de små børn skulle hjælpe hende med at læse, hvad der stod. "Mormor!" råbte en af pigerne.
 Ugen har budt på hyggeligt arbejde på kontoret. Endelig har vi kunnet udsende det sprit-nye materiale om Regionens store konfirmationssatsning. Vi tilbyder en kombination af læsning hjemme i menighederne og stor-samlinger for alle regionens konfirmander. Og når de er konfirmerede, fortsætter vi yderligere tre år med de regionale samlinger. Jeg glæder mig så meget til at komme i gang.
 I dag har jeg mest holdt fri. Jeg har løbet en lille tur og været til nadvergudstjeneste i Den Anglikanske Kirke. Det har de hver onsdag 10:30 - en oase!
 Aftenen blev bla. tilbragt på Tranquebar, hvor Tore Leifer fortalte om hans nye udgave af "Selma Lagerlöfs "Niels Holgersens forunderlige rejse" med de skønne illustrationer af Helle Frøsig.

3 comments:

Madame said...

Spændende at læse om dine oplevelser! Åh hvor ville jeg gerne have været på Tranquebar og have hørt Tore Leifer.

Madame said...

Spændende at læse om dine oplevelser! Åh hvor ville jeg gerne have været på Tranquebar og have hørt Tore Leifer.

Tro Håb og Kærlighed said...

Madame - der havde nok været plads til dig!