Thursday, March 19, 2015

Intensive dage i Stockholm

 De sidste to døgn har jeg tilbragt i Stockholm sammen med mine kirkeleder-kollegaer og ledelsesgruppen i Equmeniakyrkan. Vi har haft strategi-dage og er nået omkring mange vigtige ting for vores fælles fremtid. Der var ikke meget tid til at nyde det gode vejr ud over i spisepauserne. Men smukt var det. Og natten til onsdag kunne nordlyset ses, selv der hvor vi var!
 I huset, hvor vi sov (i køjesenge:-) hang dette billede på et af væggene. Underligt! Straks var jeg tilbage i min barndom. Jeg har aldrig set det andre steder end i min morfars og mormors spisestue. Det er sikkert et berømt maleri - men jeg kender det bare fra hjemmet i Holstebro.
Den første aften delte vi historier fra vore liv - alvor og sjov. Herefter fejrede vi nadver og bad for hinanden. Den sidste aften hørte vi missionssekretæreren fortælle om møder med to af verdens diktatorer, Kabila (Congo) og Assad (Syrien). Herefter formede vi et bønne-kors med forbøn for det nære og fjerne.
Nu sidder jeg i et lettere forsinket tog på vej mod København. I morgen er det i Lund, det foregår.

No comments: