Thursday, February 26, 2015

Men når forårssolen skinner, blir jeg ung

 "Det er forår. Alting klippes ned. Der beskæres i buskadser og budgetter." skriver Benny Andersen i sin forårsvise. Den landede på min tunge, da jeg så gartnerne i gang med at gøre Kongens Have forårsklar.
 Jeg er ganske langsomt kommet i gang med at løbe igen. Det har været svært efter bruddet i ryggen i sommer. Men nu skal det være. Vi har fine muligheder, hvor vi bor omgivet af fx Kastellet, Østre Anlæg og Kongens Have.
Jeg var forbi, netop som garden på Rosenborg kaserne var ved at gøre klar til vagtafløsning på Amalienborg. Gæssene holdt deres egen parade.

6 comments:

Rasmine said...

Hvor herligt, at din ryg er ved at være i orden!

Så vidt jeg husker, var det ikke forår i går heromkring, men det var det i dag. Der er sjovt, for det var ikke kun, fordi solen skinnede. Der var bare "forår i luften" - men nu er det jo også snart "Den blå anemone"-tid (den første dag i marts). Mon man skal til Lolland for at se blå anemoner? Jeg tror aldrig, jeg har set sådan en ...

Tro Håb og Kærlighed said...

Netop - man mærker foråret i luften. Blå anemoner har jeg set på den jydske østkyst, ved Horsens. Men de er sjældne, og næppe fremme den første dag i marts. Jeg tro, det er hans kunstneriske frihed, der flytter det hele en måned bagud. "Den første dag i april" lyder ikke helt rigtigt.

Madame said...

Dejlige billeder fra et af mine yndlingssteder - og hvor er det godt, at du er kommet i gang med at løbe igen.

Tro Håb og Kærlighed said...

Man er vel et skarn, hvis man ikke kan komme igang med at løbe, hvor jeg bor!

Lene said...

Et skarn er du ikke, og det må være godt at tage sig en løbetur i sådanne omgivelser. Mit løb er helt på standby, min fod driller stadig, men så går jeg :-) God weekend til jer

Tro Håb og Kærlighed said...

Lene - og du looper! Jeg styrketræner ikke længere. Noget skal til at ske!