Monday, June 27, 2011

Midsommer!

Søndag eftermiddag blev tilbragt med en hyggelig 1 års fødselsdag for Ludvig i Klokkerholm. I haven fik jeg lov at plukke hyldeblomster. De er nu lagt i krukke med citron, puddersukker og syre. Badeværeslet dufter, det blev udnævnt til husets køligste rum og sidst på ugen er der hyldeblomst-saft!
Jeg har rørt en ny rugbrødssurdej og gjort klar til bagning af grahamsbrød i morgen. Hmm - husbond er hjemme igen, og jeg bliver husmoderlig med det samme! - Aftensmaden blev lavet hurtigt, efter vi kom hjem fra fødselsdag. Salat, nykogte kartofler og kyllingelår stegt i mikroovnen blev pakket i bilen og aftensmaden blev indtaget på toppen af Bangsbo-fort i Frederikshavn med udsigt over Kattegat til Læsø. "Du danske sommer - jeg elsker dig!"

8 comments:

Lene said...

God ide med aftensmad på toppen af Jylland, jeg kan huske den smukke udsigt :-) Tillykke til og med Johannes,det er godt gået.

Madame said...

Sikke en god idé at pakke aftensmaden og tage den med ud i naturen! Det vil jeg huske her i de fine dage, der er udsigt til.

Og hvor er du flittig - det lyder dejligt med hyldeblomstsaft og hjemmebag.

Anne Thompson said...

Åh hvor det lyder dejligt med sådan en aftensmad!

Tro Håb og Kærlighed said...

Lene - der er nemlig fint oppe på bakken. Og Tak, ja det er dejligt, han er blevet godt færdig

Tro Håb og Kærlighed said...

Madame - det er dejligt at spise sin aftensmad ude:-)

Tro Håb og Kærlighed said...

Anne - det gjorde vi også i Vejle - nogen gange spiste vi i skoven.

Anonymous said...

Godt du fik manden hjem igen - lige tids nok til det dejlige danske sommervejr :-)

Tro Håb og Kærlighed said...

intetnyt - han nyder, det er til at være ude. Han kommer fra 35 grader, og det går jo ikke at bevæge sig i:-)