Monday, April 26, 2010

KBH

Søndag eftermiddag og mandag betød møde i København. Jeg havde mulighed for at rejse allerede søndag eftermiddag, og nå et besøg hos datterbarnet. Nu om dage åbner Tivoli, inden det er blevet sommer og mens det endnu er koldt. Rigtigt "Tivoli-vejr" - et begreb vi opfandt i min forældre-familie - er: lunt, stille fløjlsblødt sommervejr. Sådan var det ikke i går aftes, men det var godt nok.
Der var ikke mange gæster, så vi havde det meste for os selv. En af de største fornøjelser ved et Tivoli-besøg er ellers at se på mennesker. Det har vi til gode til en anden gang. Chokolade i "Vaffelbageriet" er et must - denne gang også med pandekager!
Her til morgen gav Maria morgenmad på sit hyggelige kollegieværelse. Et kort men dejligt besøg i dronningens og datterens København.
Posted by Picasa

10 comments:

Anne Thompson said...

Det lyder ellers godt med "dronningen og datterens København"! Og rigtig hyggeligt med et lynvisit!

Tro Håb og Kærlighed said...

Det var det:-)

Lene said...

Det er nemlig datterens København :-) Jeg nåede også at være sammen med datteren i denne weekend :-)

Madame said...

Det lyder vel nok dejligt med et besøg i Tivoli med din datter! Jeg har ikke været i Tivoli i mange år, men får lyst nu hvor jeg ser dine smukke billeder :-)

Tro Håb og Kærlighed said...

Lene - jeg vidste, du ville forstå mig!

Tro Håb og Kærlighed said...

Madame - jeg synes ikke, det var helt så poetisk, som da jeg kom der flere gange om ugen og kendte personalet og musikere rundt omkring i haven. Men det var dejligt at være der igen!

conny said...

Hvor hyggeligt at hun har familieportrættet på bordet - det varmer en mors hjerte :-)

Tro Håb og Kærlighed said...

Conny - ja, hun sidder og spiser hver dag sammen med sin morfar, der døde for over 3 år siden, og hans børnebørn. Det glæder også mig:-)

Unknown said...

lyder som en dejlig weekend :)

Tro Håb og Kærlighed said...

Louise - det var det:-)