Wednesday, June 3, 2009

Godt så - nu lander vi!

Som sagt blev vi våde! Det var kun 3 timer ud af 6 dage, men bagefter er det jo noget vi ikke lige glemmer.

Vær overbevist om, at vi var glade for hotel-værelset, som ventede os. Hvis vores kære mor havde set det sådan her, ville hun have sagt: "Det ligner en sigøjnerlejer!"



Sværdet, som også er et kors - og muslingen er 2 af Caminoens symboler. Sværdet står for kampen - med sig selv og vejen bl.a. Muslingen står for ydmyghed. Derudover er der pilen, malet med gul maling på sten, træer, vejen og alt muligt andet. Pilene gør det let at finde vej. Var vi alligevel i tvivl, var der altid flinke lokale, der uopfordret og venligt pegede og forklarede. Som om de ikke så rådvilde pilgrimme hver dag!



Som du måske husker, var turen blevet til i anledning af min søsters 50 års fødselsdag. For at fastholde mindet om vores pilgrimsvandring, opfyldte hun en længe næret hemmelig drøm om en tatoovering: Sværet og muslingen!



Vel ankomne til Santiago fik vi plads på første række til den spektakulære afslutning på dagens pilgrimsmesse: Verdens største røgelseskar hejst til vejrs og sat i svingninger af 8 mænd, til orgelbrus! - Jamen det VAR en fantastisk tur. Og nu må jeg snart se at lande. Der er faktisk også sket rigtigt mange dejlige ting i mit liv efter jeg er kommet hjem :-)

4 comments:

Anne said...

Cool tatovering din søster der fik! Og velkommen på jorden igen. SElvom jeg nu synes du godt må svæve lidt endnu :-)

Tro Håb og Kærlighed said...

ok - det gør jeg så :-)

Louise Aaen said...

tak fordi du har bragt caminoen ind i min stue. Spændende at følges med dig!

kh Louise

Tro Håb og Kærlighed said...

Tak - det er svært at lade være med at fortælle om det. Jeg har lige fået en mail fra Birgitte, hun har været på stille retræte, det sted hvor hun købte den bog, der satte det hele i gang. Og så handlede retræten denne gang om: Fødder!