Tuesday, February 24, 2009

Uha, som jeg r gal!

Jeg er så inderligt træt af Kristeligt Dagblad: http://www.kristeligt-dagblad.dk/ I løbet af de seneste 9 måneder har jeg været med til: 1 stk. kirkeindvielse, 1 stk. 150-års jubilæum for landets næst-ældste frikirke og nu 1 stk. biskops-valg og indvielse. Har der stået noget om det i landets førende "kristelige" avis? Næ! Men det er jo heller ikke interssant. Det er derimod, at de har fået ny kirkeklokke i x-sogn og ny graver i y-sogn og at der indført kirkekaffe i z-sogn!!! i Folkekirken naturligvis. Jamen det er vel fordi Kristeligt Dagblad ikke får besked, om de ting der foregår i den lille miniature-kirke? Næ! Vi skriver og ringer og samtaler og forklarer. Men det er, som det altid har været - da vi fik nye præstekjoler - da vi fik ny salmebog (som de fik i 2 ex. men hverken anmeldte eller nævnte). Det er bare fordi, der ikke er nogen uden for vores lille kirke, der mener, det er noget at skrive om! Faktisk ikke. Sidst jeg talte med et menneske fra en anden kirke-sammenhæng om alt det her, sagde hun, at det var meget mærkeligt, for hun ville gerne vide noget mere om os, og hun oplevede flere gange, at Kristeligt Dagblad ringede til hendes arbejdsplads og spurgte, om de ikke havde noget, der kunne skrives om i avisen!?! Nå, men der er vel heller ikke billeder i sådan nogen begivenheder - det er jo bare en lille frikirke. Og der er jo også meget langt helt op til det nordlige jylland. Javel. Men vi har altså heldigvis medier i denne egn af landet. http://www.nordjyske.dk/ Og Nordjyske har taget mange gode billeder, der må formodes at være i en kvalitet, der kunne tilfredsstille Kristeligt Dagblad. Hvis de altså kunne finde plads. Fx. billeder, som de 500 der ligger på http://www.strandby-metodistkirke.dk/ af lederen af det svenske Missionsforbund, den svenske Baptistkirke, den lutherske ærkebiskop af Uppsala, metodistkirkens biskopper fra hele Europa og Rusland og en masse andre glade mennesker. Ret skal være ret. Kristeligt Daglad har i deres netudgave skrevet om vores nye biskop - et indlæg de har klippet fra en norsk avis!
Men ved du, hvad Kristelig Dagblad rigtigt gerne vil? De vil gerne have vore annonce-kroner, vores abonnements-kroner og en masse penge for vores døds-annoncer! Kære venner. Min død må du læse om i en af de andre aviser. Jeg kan varmt anbefale Nordjyske og Politiken.

5 comments:

Niels Krogsgaard Jensen said...

Jeg vil gerne vente rigtigt længe inden jeg skal læse omtalte budskab

Tro Håb og Kærlighed said...

Jeg håber på, at det ikke er nært forestående!

Louise Aaen said...

men der stod nu faktisk noget denne gang:

"dansker biskop for nordens metodister"

"gospel præst bliver biskop"

var det dig Charlotte, der satte tommelskruerne på dem?

kh Louise

http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/315127:Kirke---tro--Dansker-biskop-for-Nordens-metodister

Louise Aaen said...

nå ups ... men det havde du jo opdaget. Jeg klapper bare i i ærefrygt over det nordjyske temperament.

Tro Håb og Kærlighed said...

Ja, det kan være fnysende! I dag, fredag har KD faktisk en hel side afsat til et spørgeskema. Og der er plads til at skrive kommentarer -det skal de få!