Friday, February 27, 2009

HYTTEN på P1

Jeg har modtaget nedenstående, som jeg iler med at lægge på bloggen: På mandag den 2. marts kommer der et indslag om romanen "Hytten" på radioens P1. Det er i udsendelsen Religionsrapport, der bliver sendt kl. 13.03. Her vil bl.a. en læser fortælle om, hvad bogen har betydet for ham.Er man forhindret i at lytte til programmet på mandag, er muligheden der igen næste søndag, den 8. marts, hvor det bliver genudsendt kl. 19.03. Det vil i øvrigt efterfølgende kunne høres fra Religionsrapports hjemmeside, www.dr.dk/P1/Religionsrapport.Det går stadigvæk rigtig godt med salget af "Hytten". På verdensplan er romanen nu trykt i mere end 6 millioner eksemplarer, og i USA har den i 39 uger i træk ligget nr. 1 på paperback-listen. Læs mere om "Hytten" på Boedals blog - link til højre her på siden:


HYTTEN er den bedste bog, jeg har læst om Gud- efter Bibelen, selvfølgelig. Den er et eventyr, men beskriver meget fint den fantastiske virkelighed, som livet i Den Treenige Gud er. Jeg har givet den væk og lånt den ud til unge og ældre, tvivlere og troende, mennesker, der er vrede på Gud og mennesker i sorg. Og mennesker der, som jeg selv, har brug for at få puffet til sit guds-billede. Indtil videre har jeg kun oplevet et menneske (desværre en anmelder), der ikke brød sig om bogen. Læs den, du vil ikke fortryde.

No comments: