Sunday, April 17, 2016

Usædvanlig søndag

Søndagen har været anderledes end sædvanligt, jeg har nemlig ikke været til gudstjeneste i dag. Til gengæld tilbragte jeg de seneste tre døgn i Missionskyrkan på Styrsö. Her til eftermiddag tog husbond og jeg en tur til Bispebjerg kirkegård for at se den forunderlige allé af kirkebærtræer.
Mange andre københavnere havde fået den samme ide, så der var tæt befolket som på Strøget, men vi deler gerne.
Vi gik en tur på kirkegården og fandt bl.a. forfatterinden Amalie Skrams grav med denne fine buste.
Grundtvigs Kirke og Bispebjerg gamle kapel er karakteristiske bygninger.
Hjemme i vores lille gade og i kvarteret er der sket gode ting: Der er nyplantede træer! Og denne gang er der også drænet rigtigt, så de har en chance for at overleve.
Snart blomstrer de mange roser i gaderne omkring os. Selvom det har været blæsende og koldt i dag, så er det tydeligt, at det er forår.
Hvorfor jeg ikke var i kirke? Jeg havde et lille stævnemøde med mit barnebarn i Tivoli. Han var med sin mor og hendes kæreste i byen, og vi kunne lige nå en time sammen!

4 comments:

adina said...

Har våren kommit så långt hos er att körsbärsträden blommar?!!!
Härligt!
Det dröjer flera veckor ännu hos oss men den tiden kommer...

Lene said...

Åh hvilket syn, og skønt at du kunne nå en barnebarnsaftale :-)

Tro Håb og Kærlighed said...

Adina - ja - snart är det över med dessa pink blommor - sen kommer andra - och även hos er!

Tro Håb og Kærlighed said...

Lene - ja, det blev en hurtig med god time sammen. Lidt men godt.