Wednesday, April 27, 2016

Travle dage


Jeg er på Västkustgården syd for Göteborg. Det er en gård, som i metodistsammenhæng har været ramme om mange konfirmandlejre og andre vigtige samlinger. De seneste år er huset udbygget med et stort kirkerum, som også kan bruges til fx en samling, som den jeg deltager i.
 På Västkustgården har de dannet en menighed, med pastor Anne som dynamisk leder. De har kor og søspejdere og "Rum för gemenskap"/gudstjeneste blandt sine tilbud. - Men lige nu er vi en gruppe ledere fra Equmeniakyrkan, som har "strategi-dage." Vi samtaler om fremtid, om de store spørgsmål i livet og for kirken. Det er intenst og spændende.
 Ugens sidste to dage skal der arbejdes hjemme i RegionSyd og weekenden står i familiens tegn. Esther skal nemlig "overhøres"/konfirmeres i Jerusalemskirken på søndag. Hun er datter af vores niece, og hele familien kommer til København. - Ugen efter er det tid til Equmeniakyrkans landskonference i Stockholm, og så skal jeg to uger til UMC´s - (United Methodist Church) generalkonference i Portland, Oregon.
Jeg forsøger at trække vejret dybt og være tilstede i nuet. Det er bare spændende ting, jeg deltager i, og jeg glæder mig til det hele.

2 comments:

Lene said...

Jeg er vildt imponeret over din energi, jeg bliver træt blot ved at læse om alle dine aktiviteter :-)

Tro Håb og Kærlighed said...

Lene - men jeg har ikke lange vagter med patiener og travlt personale - jeg tror ikke mit arbejdsliv er mere trættende, end dit!
Men indrømmet - det kører lidt stærkt for tide. 14 dage i USA på konference betyder, at meget skal gøres inden.