Thursday, April 7, 2016

Det ind i mellem

 Arbejdet er der ikke så meget at fortælle om - samtaler, planlægning, forberedelser, læsning. Det, der optager mig i familien, egner sig ikke til bloggen, så her kommer lidt fra mine pauser. I går var det første onsdag i måneden, og så er der Ørkenmesse i Bethlehemskirken. Jeg er altid med, når jeg har muligheden. I går var husbond også med. Det er en helt speciel, dejlig oplevelse. Gudstjenesten er meget inspireret af den koptiske/Ægyptiske kirke og meget gammel. Nadveren har en helt central placering - og gudstjenesten er en fest, der på en gang er højtidelig og fri. Bagefter spiser vi suppe sammen.
Husbond og jeg havde dog en aftale om at drikke chokolade i Vaffelbageriet i Tivoli, da haven åbnede i går. Vejret var ikke til et længere ophold, men vi fik set lysene og glædet os over, at haven nu er befriet for  halloween-dekorationer og julepynt.  Jeg kan bedst li Tivoli om sommeren!
 Vi glæder os over de lyse aftner og gik efter maden tur på Kastellet og Langelinje her til aften. Man kan se forandring i træernes farve og knopper fra dag til dag - det er en dejlig tid.

2 comments:

Lene said...

Hvor er det dejligt med sådanne pauser og Ørkenmesse lyder spændende. Det er sådanne dage her, hvor jeg ville ønske at jeg boede i Kbh. Tænk at kunne gå til forskellige messer/gudstjenester, tænk at kunne gå i Tivoli på sin aftenstur ... men jeg nyder nu også mit landmandsliv :-)

Tro Håb og Kærlighed said...

Lene - man skal nyde det man har og kan, tror jeg. Jeg nød at bo i Strandby de mange år - længtes aldrig til byen. Nu bor jeg midt i København og savner (næsten) ikke Nordjylland. Stjernehimlen - den savner jeg dog!