Wednesday, January 7, 2015

Jeg er Charlie!


Den franske ambasade på Kongens Nytorv
 Uanset, hvad et andet menneske kunne finde på at tegne, sige eller skrive af satiriske ting om min Herre, kan det aldrig betyde, at jeg vil ønske død eller ulykke over den anden. Jeg ved godt, at kirken gennem tiderne har reageret med straf over dem, der har gjort grin med troen, kirken og Vorherre, men det strider i den grad mod, hvem Jesus er, og hvad han står for. Tværtimod døde han selv for at standse hævn, vold og ødelæggelse.
Vores frie samfund angribes i hjertet, af mordet på de 12 mennesker i Paris på bladet Charlie Hebdo. Må Gud forbarme sig over os, så vi bevarer medmenneskeligheden og møder vold med blomster, blyanter og lys og ikke lader os skræmme!!!

4 comments:

Lene said...

Gode ord, tak.

Madame said...

Vi er alle dybt rystede.
Det bedste, jeg har læst om tragedien, er den danske freds- og fremtidsforsker, ph.d. i sociologi Jan Øbergs blogpost:

https://janoberg.wordpress.com/2015/01/08/vi-er-alle-charlie-er-den-historie-nu-ogsa-sa-enkel/om

Tro Håb og Kærlighed said...

Lene - tak!

Tro Håb og Kærlighed said...

Madame - det vil jeg læse, han plejer at være god!