Wednesday, July 23, 2014

Sommeferie i Småland

Husbond lavde de dejligste fiskefrikadeller af mellemsønnens geddefangst - ældstesøn og barnebarn tager for sig af retterne.
 Hele familien  har været en uge i sommerhus i Småland. Vi har lånt et hus nær byen Åseda. Det er et lille Paradis, nænsomt sat i stand gennem de seneste år.
Tur til Kronoberg slotsruin ved Växjö - et af de steder, hvor der er blevet kæmpet mellem svenskere og danskere.


William nød at have familie omkring sig - voksne med masser af tid!
Jeg får læst denne sommer! Lige nu er jeg i gang med "Sarum" af Edward Rutherfurd. Politiken gav bogen 5 ud af 6 mulige hjerter i denne anmeldelse

Skumfiduser!



Jeg har fået nye drikkeglas i fødselsdagesgave - det er genbrugs-glas lavet af flødeflasker. De er ikke blå, som det på billedet - det er lavet af en Ramlösa-flaske.
Glaspuster Hauge bor langt ude i skoven, men mange folk finder alligevel hans spændende værksted, hvor colaflasker forvandles til drikkeglas og alle mulige slags spiritusflasker bliver til kander og vaser.

Da vi kom hjem fra en dejlige uge i Sverige, var der sommer-gæster i lejligheden. De seneste dage har vi tilbragt i selskab med en del af den nordjyske familie.

10 comments:

Bente said...

Velkommen hjem kære. Dejlige billeder.

Lene said...

Det lyder som en drømmeferie, familien samlet, hus i skoven, gåture, blomster at plukke, snobrød og smukke steder at se, ahh. :-)

Tro Håb og Kærlighed said...

Bente - tak!

Tro Håb og Kærlighed said...

Lene - det kunne ikke blive bedre (bortset fra ryggen, der jo gør at jeg ikke må løbe:-(

Madame said...

Det lyder som den dejligste ferie med familien - sikke nogle skønne billeder!

Tro Håb og Kærlighed said...

Madame - tak, ja indtil videre er det en dejlig ferie - bortset fra min skadede ryg:-(

Dorte said...

Dejligt at følge jer på ferien. Hvor er det en smuk trøje Maria har på på det ene foto. Er det mon en du har strikket?
Hils familien.
Knus Dorte

Tro Håb og Kærlighed said...

Dorte - trøjen har Emma strikket til mig for mange år siden. Den er strikket i tykt bomuld og jeg har valgt farverne, som er ret anderledes, end dem i opskriften.

Rasmine said...

Lig siden jeg læste "London" af Rutherfurd har jeg også villet læse Sarum, men det er ikke blevet til noget endnu. Som en slags tilløb er jeg nu begyndt at læse London forfra igen.

At nogen orker at skrive bøger på så mange sider!

Tro Håb og Kærlighed said...

Rasmine - ja, det er imponerende! Jeg læste i en anmeldelse, et forslag om, at skrive Københavns historie på denne måde.
Vi har besluttet at tage 5 dage i Salisbury i midten af august for at se katedralen og Stonehenge. Så nu skal jeg have læst bogen færdig!